Įtraukusis ugdymas

Parašė Administratorius .

2024 m. rugsėjį įsigalios Lietuvos Respublikos Švietimo įstatymo Nr. I-1489 5, 14, 21, 29, 30, 34 ir 36 straipsnių pakeitimas ir įstatymo papildymas 45 straipsniu, kurie numato, kad kiekvienam vaikui turi būti sudarytos sąlygos ugdytis artimiausioje ugdymo įstaigoje (darželyje, mokykloje) kartu su savo bendraamžiais.

Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, siejamas su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.

Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.

Tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje.

Kauno Palemono gimnazija įgyvendina esminę įtraukiojo ugdymo vertybinę nuostatą, kad įtraukimas ir teisingumas yra suprantami kaip kokybiško ugdymo pagrindas.

Gimnazijos bendruomenė siekia

· stiprinti besimokančiųjų savivertę;

· identifikuoti kiekvieno besimokančiojo stiprybes ir galimybes;

· kad mokytojas būtų atsakingas už kiekvieno savo mokinio mokymąsi;

· kad kiekvienas mokinys galėtų mokytis ir pasiekti jo galimybes atitinkantį rezultatą.

Dokumentai/nuorodos: · Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai https://juventa.lt/wp-content/uploads/2021/09/DEMESYS-KIEKVIENO-MOKINIO-MOKYMUISI-IR-PAZANGAI-1-1.pdf · Įtraukties veiksmų planas 2021-2024 m. https://juventa.lt/wp-content/uploads/2021/10/Itraukties-veiksmu-planas-2021-2024-m..pdf

· Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimas bendrojo ugdymo mokyklose. Rekomendacijos https://juventa.lt/wp-content/uploads/2021/09/REKOMENDACIJOS-itraukiojo-ugd.-igyvendinimas-BU-mokyklose.pdf ·

Nacionalinė švietimo agentūra.Įtraukusis ugdymas:Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje (Įtraukties principo gairės)

Atmintinė mokykloms „Įtraukties link. Ką turi žinoti mokykla?“ skelbiama NŠA interneto svetainėje www.nsa.smm.lt.

Spausdinti